Po wprowadzeniu przez Spotify we współpracy z Anchor nowych narzędzi pomagających kolejnym twórcom dotrzeć do nowych słuchaczy, platforma ogłasza partnerstwo ze Storytel, jedną z wiodących na świecie usług streamingu audiobooków. Jeszcze w tym roku, abonenci serwisu będą mogli cieszyć się biblioteką treści Storytel na Spotify, łącząc swoje dwa konta.
„Celem Spotify jest zbudowanie kompleksowej platformy demokratyzującej dostęp do wszystkich form materiałów audio: muzyki, podcastów, rozmów na żywo, a teraz, w ramach tej współpracy, także audiobooków. Dzięki wykorzystaniu platformy Spotify w oparciu o Open Access, Storytel będzie mógł dostarczać swoją bibliotekę audiobooków premium za pośrednictwem wiodącej platformy streamingowej, zachowując przy tym bezpośrednią kontrolę nad relacjami ze swoimi odbiorcami”
– wyjaśnia Courtney Holt, Globalny Szef Studia i Wideo w Spotify.
„Chcemy, aby każdy miał dostęp do wspaniałych opowieści i historii. Już dziś oferujemy ponad 500 000 audiobooków na 25 rynkach na całym świecie. Współpraca ze Spotify umożliwi naszym użytkownikom łatwiejszy dostęp zarówno do wspaniałych audiobooków, jak i ciekawych autorów. My z kolei wykorzystamy tę szansę na dotarcie do nowych odbiorców, którzy już korzystają z serwisu Spotify, ale jeszcze nie poznali magii audiobooków”
– dodaje Jonas Tellander, założyciel i CEO Storytel.
Partnerstwo platform Spotify i Storytel to nowe możliwości dla twórców i producentów contentu audio na całym świecie, którym zależy na stworzeniu dedykowanej przestrzeni dla swoich treści na Spotify. Nowe rozwiązanie pozwoli jednocześnie na pełną kontrolę nad modelem biznesowym oraz umożliwi bezpośrednią relację twórców z subskrybentami. Z kolei słuchacze zyskają dostęp do różnorodnej biblioteki treści, a wszystko to w ramach jednej aplikacji.
Audiobooki to tylko jeden z formatów audio, który będzie dostępny na Spotify w oparciu o Open Access Platform. Szczegóły dotyczące premiery usługi oraz przedstawienie kolejnych partnerów już wkrótce.