Nicki Minaj łączy siły z 50 Centem. Singiel „Beep Beep” już dostępny.
ZOBACZ TAKŻE: KUKON OTWIERA „ZAPIEKANKI BIŁGORAJSKIE”. „KTOŚ W NIEUPRAWNIONY SPOSÓB UŻYWA NAZWY”
Nicki Minaj od ponad dekady nadaje ton muzyce i modzie, tworząc historię i budując osobistą markę megagwiazdy. Nicki jest pierwszą kobietą, która wprowadziła na listę Billboard Hot 100 setkę swoich hitów. Do dziś miała w zestawieniu imponującą liczbę 133 utworów, z czego trzy były numerami 1, 70 dotarło do Top 40 (rekord wśród raperek), a 23 było w Top 10 (także rekord w tej kategorii). Jako songwriterka może się także pochwalić największą liczbą utworów wprowadzonych do Billboard Hot 100 przez kobietę w poprzedniej dekadzie.
Jej przełomowy singiel „Super Bass” osiągnął ponad miliard wyświetleń na YouTube, podobnym sukcesem może się pochwalić także „Anaconda”. Nicki jest pierwszą kobietą, która przekroczyła tę magiczną barierę więcej niż jednym utworem.
Począwszy od debiutanckiego „Pink Friday” z 2010 r., kariera Nicki nieustannie się rozwija. Według informacji udostępnionych przez MRC Data, krążek w pierwszym tygodniu sprzedaży znalazł ponad 375 tys. nabywców. Wydawnictwo z miejsca uzyskało status w historii muzyki, stając się najchętniej kupowaną rapową płytą nagraną przez kobietę od czasu Lauryn Hill i jej „The Miseducation of Lauryn Hill” z 1998 r.
Oprócz sukcesów muzycznych Nicki realizuje się także w innych dziedzinach. Artystka była jurorką w „American Idol”, ma na koncie także role filmowe z „Innej kobiecie” (2014 r.) u boku Kate Upton, Cameron Diaz i Leslie Mann oraz w produkcji „Barbershop 3: Na ostro”. Minaj użyczyła także głosu jednej z postaci w filmie „Epoka lodowcowa 4: Wędrówka kontynentów”. Gwiazda ma na koncie głośne współprace z markami Fendi, Adidas, H&M, Diesel, Mercedes-Benz, Sprint i Pepsi, wypuściła także na rynek kolekcję lakierów do paznokci przygotowaną z marką OPI, była także ambasadorką pomadek Viva Glam marki MAC. Według danych podanych przez Racked, sygnowana jej ksywką szminka była najlepiej sprzedającą się w historii marki. Nicki jest także współwłaścicielką platformy streamingowej TIDAL, a jej audycja „BEATS 1 QUEEN Radio Show” była najwyżej ocenianym programem w historii Apple Music.
W bieżącej dekadzie kariera Minaj wskoczyła na jeszcze wyższe obroty. W 2021 r. „Beam My Up Scotty” zawojowało rynek jako najmocniejszy debiut żeńskiego mixtape’u w historii Billboard 200, w tym samym roku „Super Bass” stało się jej pierwszym diamentowym singlem w USA. W 2022 r. „Super Freaky Girl” zaliczyło imponujący debiut na Billboard Hot 100, lądując od razu na szczycie zestawienia. Piosenka była pierwszym singlem raperki w XXI w., który wspiął się na najwyższy stopień podium tego zestawienia. Nicki jest raperką z największą liczbą solowych krążków w Top 10 w historii listy Billboard 200, najczęściej nagradzaną raperką w ramach American Music Awards, a także pierwszą raperką, której utwory odtworzono na Spotify ponad 30 mld razy.
Za sprawą wydanego przez kilkoma dniami „Pink Friday 2” wszystko ponownie staje się różowe.
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ NASZ WYWIAD: „MOGĘ POWIEDZIEĆ Z DUŻĄ ŚWIADOMOŚCIĄ, ŻE NA TEN MOMENT JESTEM SPEŁNIONY I BĘDĘ PRACOWAŁ NA TO UCZUCIE DALEJ… SORRY, JESTEM ZASPOKOJONY” — WYWIAD Z PRZYŁU
Cała rapgra w jednym miejscu. Obserwuj nas także na – Google News.
fot. materiały prasowe