Firma Universal Music Polska rozpoczęła kampanię promująca jedną ze swych flagowych playlist, Rapster. Do słuchania najlepszej playlisty w sieci, wypełnionej wyłącznie polskimi hiphopowymi hitami, zachęcają największe rodzime gwiazdy gatunku Sobel, OIO, Chivas, Young Leosia, Żabson i Hodak.
Polski hip-hop króluje w streamingu
Od co najmniej kilku lat wiadomo, że hip hop to kluczowy muzyczny gatunek, także w Polsce. Lokalni raperzy i twórcy miejskiej muzyki cieszą się nieznaną dotąd popularnością i, jak pokazują wszelkie dane, polski hip-hop to gatunek numer 1 w streamingu. Streamingu, który stał się głównym sposobem konsumpcji muzyki. Tylko na Spotify dziennie trafia ponad 60 tysięcy utworów, co oznacza, że nowa piosenka pojawia się w serwisie średnio co 1,4 sekundy. Przy tak takiej ilości muzyki, kluczowe stały się playlisty, pomagające słuchaczom wybrać najlepsze i najbardziej dopasowane do ich potrzeb utwory.
Playlista z najgorętszymi przebojami polskiego hip-hopu
Rapster to wiodąca na polskim rynku playlista prezentująca najświeższe rapowe trendy w naszym kraju, w tym piosenki wykonawców związanych z rodzimym odziałem kultowej hiphopowej wytwórni Def Jam. Obecnie Rapster przyciąga ponad 30 tysięcy słuchaczy.
Sobel, Young Leosia i inni polecają Rapster
W promocję Rapster zaangażowali się: Sobel (charyzmatyczny, nietuzinkowy wokalista z ponad 2 milionami słuchaczy miesięcznie na Spotify), OIO (najbardziej wyluzowana supergrupa, którą tworzą Oki, Young Igi i Otsochodzi – blisko 1,5 miliona słuchaczy miesięcznie), Young Leosia (niekoronowana królowa miejskiej imprezy z blisko 1,5 mln słuchaczy miesięcznie), Żabson (mistrz polskiego trapu z ponad 1,5 mln słuchaczy miesięcznie), a także wschodzące gwiazdy Chivas (ponad 700 tys. słuchaczy miesięcznie) i Hodak (ponad pół miliona słuchaczy miesięcznie).
Muzyka miasta na miejskich reklamach
Artystów, którzy odpowiadają za takie przeboje jak „Młody Boss”, „Jungle Girl” czy „Floyd Mayweather” od połowy października można zobaczyć na plakatach i billboardach w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Szczecinie czy Trójmieście. Kampania „Rapster – Najlepsza playlista w sieci” to zarówno klasyczne billboardy, uatrakcyjniające przestrzeń miejską citylighty, eleganckie wielkoformatowe blacklighty, reklamy led, jak i „oldschoolowe” plakaty umieszczone w prestiżowych lokalizacjach oraz w miejscach o dużym ruchu. Ponieważ akcja promocyjna kierowana jest do młodszego odbiorcy, nie zabrakło reklam sieci, w tym banerów w kluczowych dla pokolenia Y i Z mediach społecznościowych – Instagramie i TikToku.
CZYTAJ TAKŻE: ASTHMA: „LUDZIE NAM UMIERAJĄ NA GRANICY, TU NAGLE CZTERY ZGONY I MY DALEJ NIC” – WYWIAD